söndag 21 oktober 2007

Hemsida & tovnings vecka.+ barnsängsfynd


Har inte fått så mycket gjort i veckan förutom att sitta och ändra & fixa med hemsidan + att helgen varigt vigd åt att kratta löv. Har i kväll tovat nytt ulltyg. Har fått beställningar på tillsammans 4 par tofflor och ulltygt jag hade var nästan slut.Att tova ett tygstycke som när det är färdigt är på 1,5x1,5 m, är kroppsarbete på hög nivå ska ni veta :) Har legat på alla 4 på tvättstuge golvet och rullat och rullat min bananblads matta. För att inte tala om att sjölja ur all såpa ur ulltyget sen ... Jag hade bara trosor på mig va sjöblöt och hadde ullhår på hela kroppen, sambon P rynkade på näsan när han kom ner & såg mig. Han tyckt inte jag var specielt sexig med långt ullhår på hela kroppen :)Så nu är det bara att vänta tills det har torkat (ca 2 dar).

Till något helt annat. Våran granne som är en gammal dam ska flytta. La ut en krok om att om hon hade en massa gardiner/dukar/påslakan/lakan/tyger hon tänkte slänga så kunde jag ta hand om det. Tänkte att något guldkorn borde det ju finnas. Va över och kolla för några dagar sedan och det var tyvärr inte mycket att ha det hon erbjöd men jag tog en del, man vet aldrig vad man behöver.
Därimot fick jag tag i en annan guldklimp hos henne som inte var tyg. En gammal barnsäng som hon tänkte slänga, det är bara att klä den inuti med ett snyggt tyg. Vi hoppas ju kunna ge K ett syskon i framtiden så då får han/hon sova här :)
Hoppas hinna sy i veckan så förhoppnings vis dycker det upp lite bilder.

Har äntligen bestämt mig för vad jag ska sy till min hemlis har haft jättesvårt att komma på något. Men nu har jag bestämt mig. Jag är väll sist som vanligt :) Hoppas hinna sy lite i veckan så förhopnings vis dyker det upp lite bilder på några alster.

4 kommentarer:

Thea sa...

Festligt med sängen. EXAKT en sån har vi hemma. Den är sen min mamma var lite, så där har hon och hennes syskon legat, jag och min bror och sen mina tjejer! Jag får nästan en liten nostalgisk tår i ögonvrån :-)

Gekko sa...

Kul, sängen liknar ju verkligen på vår säng också! Roligt! Du får kika på vår när du kommer nästa gång om du vill ha tips på hur mamma har klätt den. (Fast det finns säkert många bra sätt)
Synd att det inte fanns fler guldkorn bland tygerna!

Bravo sa...

Hei du, jeg har kikket litt i bloggen din etter å ha klikket meg hit på andres linker. Fin side du har, og veldig fine ting du lager:)

Har lagt inn et svar til deg under innlegget ditt fra 10. sept, vet ikke om du finner det nyttig, men du kan jo se.

Jes sa...

Bravobravo: Tack för tipset det hjälpte :)