onsdag 10 oktober 2007

Mer byxor



I dag blev det fler byxor, börjar bli lite trött på att sy byxor, imorgon blir det andra saker :) Dessa byxor är sydda i nytt tyg. Maskinkrånglet har löst sig det var bara att ändra trådspänningen på undertråden (Tack GEKKO!!). Men jag tycker maskinen har blivigt skänsligare på de. Idag fick jag ändra trådspänningen flera gånger beroende på vilket tyg jag sydde i. Det har jag aldrig behövt förut.

Material: De röda byxorna: Tyg från IKEA, mudd från den lokala syaffären. De gula byxorna: Vuxen påslakan från IKEA, mudd från MG-tyger.

Mönster: Samma som dessa & dessa, dvs Ottobre 4/2007 model 7 har lagt till fotmudd och lagt in besparingarna i midjan i mönstret.

Metod: Byxorna & mudd är ihopsydda med 4-trådig overlock. Den gula byxan har en stickning i genen av bred täcksöm, medans den röda har 3-trådig täcksöm. Båda byxorna har insytt resår i mudden.

Detalj: Vit dubbel täcksöm i grenen på de röda & svart 3-trådig täcksöm på de gula. Namnlappen i midjemudden.

Humör höjare: Underbart att maskinen funkar igen och att jag nu vet hur problemet ska rättas till när det dycker upp (tack vare GEKKO!!! Tack).

4 kommentarer:

mysklumpen sa...

Kanon fina! Va mycket det gör med den där sömmen i grenen.Super proffsigt.

Gekko sa...

Kul att det funkar igen! De ser ju jättefina ut! Ta med rubbet till helgen säger jag:-D
Tror du att du kan ta med bärpåsen eller vad det heter också? Nu går P och B drev för O, O och G. Hoppas de får nåt! Men det är visst sabla kallt i skogen så de skulle bara gå ett minidrev...

florin design sa...

Visst kommer du ihåg att olja maskinen ofta? Det gör enorm skillnad ibland! Snygga brallor förresten!

Thea sa...

Supersnygga. Du har verkligen matchat tyg och mudd väl.