tisdag 5 januari 2010

Findusbyxa






K älskar Pettson och Fidus och har länge önskat sig findusbyxor, så nu till jul så framkom önskan igen och då gjorde jag ett sistaminuten-ryck och skapade ett par. Det blev byxor plus en mössa. Blev riktigt nöjd, byxorna är sydda i ett tyg jag fyndat på loppis för längesedan och svansen är sydd i velor, även mössanär sydd i velor. Mönstret är ett hängselbyx-mönster från en av minna japanska mönsterböcker , dock är byxorna kortade i benen. K blev glad över byxorna men han har ännu inte använt dem så mycket, tomten kom ju med flera saker :) men jag hoppas att byxorna kommer till användning så småningom. Det va verkligen kul att sy utklädnings kläder så det blir det mer av i framtiden,närmast ligger nog en Pippi Långstrump dräkt, även hon är en favorit just nu. K fick mycket utklädningskläder i Julklapp, farmor hade sytt jättefina vingar och en slängkappa/fladdermusvingar :)

Material: Byxa, bomulls tyg från loppis, svans velor tyg från olika ställen.
Mönster: Japansk mönsterbok
Kommentar: Det va verkligen jättekul att sy utklädningskläder :)

Ska se om jag kan få till en livebild i eftermiddag/kväll så ni får se hur den blev på.

17 kommentarer:

Tanjis sa...

Jätteroliga och fina!
Skulle vara kul att se en live-bild. Hoppas att de kommer till användning.

KATTCHING sa...

va kul! :)

Lallis/Helene sa...

Vilka fina! Kul med utklädningskläder, börjar nog bli dax att sy nåt att klä ut sig med till min lilla kille snart.

Babushkadockan sa...

Så snyggt!

Hello sa...

Jättefina!

Mimmi sa...

Kul idé!

Hos oss är det nog jag som har Findus som favorit ;-) Han är ju så himla söt :-D

Myssel sa...

Åh vilka fina!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Häftiga.

rino sa...

jättefina, det är en jättebra sak att ge sitt barn:-)

Jag blir så trött på affärernas batman eller prinsessa, här finns en lucka att fylla för oss som syr - könsneutrala utklädningskläder!

Maria sa...

Gud vilken kul idé. Jättefina!

Anonym sa...

Ja, hurra!!! Vilken jättebra idé, jag blir alldeles glad!

Kram Thea (kokalal)

Nette/Rostis sa...

jisses så coolt!! hoppas,hoppas på en livebild.

Kaja sa...

Åh! Vad härligt! Nu blev jag ju också sugen på att sy maskeradkläder!

Dottern har redan önskat sig en prinsessklänning, men grabben ska väl få något också. Kan man övertyga en sexåring om att han ska klä ut sig till Findus?? *håller tummarna*

MinaMirakel sa...

Vilken fantasi du har!/Åsa

OttoPippi sa...

Ur dig sprudlar verkligen roliga ideér! Underbart! Håller själv på att sy könsneutrala utklädningskläder till vårat föräldrakooperativ. Trollkarl, troll osv! Men detta var nåt helt nytt :-)

Heimlaga sa...

Så fin! Vi gillar också Pettsson och Findus! Jag har också sytt en liknande dräkt för många år sen, finns med under "maskerad" rubriken i min blogg.

GOBLIgobli sa...

Ååh klockren!! Älskar tips på utklädningskläder och de där är ju helt perfekta!