söndag 5 oktober 2008

Ett toffelberg





Ja då har det gjorts tofflor.....
Jag fick en beställning på 10 tofflor till stintans skafferi dessa blev klara i helgen. Det är bland annat därför det varit lite tyst på bloggen för jag har arbetat med dessa.

Sen hade jag även ett byte med P.O.S.E. I sommras fick vi en underbar landskapströja av henne och som mot prestation skulle hon få ett par tofflor till sin yngsta son efter sommaren. Dessa blev klara i torsdags. Dessa grå tofflor med en grön traktor på är gjorda i en långhårigare ull som jag inte jobbat så mycket med.
P.O.S.E fick tofflorna i fredags och gillade dom. Senare på kvällen fick jag ett nytt mail, de visade sig att den grå ullen fäller som bara den och att tofflorna blivigt alldes håriga :(
P.O.S.E kommer natuligtvis få ett par nya tofflor i annan ull. Den snabba han och läsa inlägget om bytet med P.O.S.E som jag la ut i fredags 2 han kommentera men efter som bytet inte blev bra tog jag bort inlägget.

Det som är trågigt förutom att P.O.S.E tofflor inte vart bra är att 5 st ( den understa bilden) av tofflorna till "Stintans" är är i den grå ullen och dessa kan jag ju inte skicka nu. Känns ju sådär med tanke på all tid jag lagt ner på dem men i bland är livet hårt....

Det positiva i detta är ju ändå att P.O.S.E upptäkte detta innan jag hunnigt skicka de andra grå till "Stintans" som garanterat hade fått reklamation på dessa, vilket inte är någon god reklam för någon av oss.

Så vi kom överens "stintan " & jag att vi börjar med dessa 5 och sen beställer hon mer om de går åt.

De fem ljusa tofflorna kommer att finnas till försäljning hos Stintans Skafferi.

Stolekarna är 20-24.
Material : Ulltyg som jag tovat själv ullen kommer från 100%ull.



Allt som inte dödar härdar......

28 kommentarer:

Y sa...

ludd eller inte är dom så fruktansvärt snygga!

Mimmi sa...

Lider med dig, så trist att de inte blev bra. Det brukar ju kännas som en lättnad när man kan pusta ut efter att ha gjort klart en beställning, och att sedan inse att hälften inte blev bra och man måste gör om känns ju riktigt tungt.

Liza sa...

Jättefina! Fäller dom jättemycket? Så pass att dom är oanvändbara eller?

Anna-Snoddas sa...

De är sååå himla fina! De gröna traktorerna speciellt! Va synd att de fäller!

Nobelle sa...

De är ju helt underbara dina tofflor!!! Trist att göra om en hel omgång, men som sagt så var det ju tur att du fick reda på det innan de gick iväg!

LinSar sa...

Dunderfina tofflor.Du gör så snygga!!

prickig design sa...

Hur mycket fäller dom? Kan tänka mig ett par om du vill göra di av med dom? Eller är det på tok för mycket? Tyckte jättemycket om bode spöket o pingvinen (om jag minns rätt).
ALLA ÄR FÖRSTÅSS JÄTTEFINA MED ELLER UTAN LUDD!

prickig design sa...

storlekar?

mustafa sa...

attans vilken otur, fast ändå tur att det upptäcktes i tid.

Carolina sa...

Ååå vad tråkigt!
Men snygga är de ;)

Jes sa...

Tack alla :)
Jag vet inte hur mycket de luddar själv ännu, men tofflorna är på väg tillbaka så då får jag väll se. Tofflorna är i stolek 20-24.

Anonym sa...

vilka fina tofflor! särskilt dom med spökena på :)

Jes sa...

Systerblå: Spöket st20, pingvinen st 21.

Kalunji040 sa...

Så fina. Jag skulle vilja ha såna till min tjej. Dom är ju helt underbara. Är yttersömmarna dit sydda för hand? Kanske ska försöka mig på ett par. Till och med min sambo som inte är speciellt sömnadsintresserad står här med öppen och undrar om jag inte kan göra likadana till vår dotter. Så, med andra ord; Bra jobbat!

Thea sa...

De är helt fantastiskt snygga, Jes. Men så otroligt trist med den dåliga ullen. Jag kan bara föreställ mig vilket jobb du har lagt ned. Det enda positiva med det jag kan komma på är att du har några extra par att visa upp, så folk (beställare) kan se hur fina tofflor du gör!

GOBLIgobli sa...

Gud så fina tofflor, alldeles underbara!
Alltid trist med bakslag, särskilt när det ligger mycket jobb bakom. Men ändå "tur i oturen" att det upptäcktes i tid.
Jag fick mail förut ang. två av mina skötväskor som var gjorda av samma tyg och där hade den svarta färgen fällt på det vita när väskan blivit lite blöt. Inget mer med det, beställarna fick nya väskor och jag lärde mig något nytt den hårda vägen.

Skaparstigen sa...

Jag är verkligen jätteimponerad, det är ju helt otroligt mycket pilligt jobb bakom alla de där!

gosi sa...

Vilka otroligt fina tofflor du gör! Föstår om du är lite deppig för tillfället, men ändå tur vad som hände! Vad tar du för ett par traktortofflor i strl 27, blev ju en aningens sugen...?

Gekko sa...

Neeeej, vad tråkigt! De är ju så underbart fina allihopa och du har ju lagt ner så mycket jobb! Jag tror Mille kan börja använda de första du gjorde till Gullklumpen nu. De är ju så otroligt fina och praktiska! (Jag måste bara säga att jag rekommenderar dessa tofflor!!!)

Retro Elephant sa...

Helt fantastiskt fina :)

//Lina

Syserine sa...

Underbara tofflor, och kul med rosa traktor, fordon till tjejer är roligt!

Re-dizain sa...

Tröstkramar......dom är så fina som prydnad ändå!
Det är så tråkigt när man förstår att tiden och energi man lagt ner på att ta fram saker inte ger uppskattning man hoppats på! Förstår dig!

Jes sa...

Har fått tillbaka tofflorna, och de va verkligen håriga!!!!! Så ska de inte va.
Jag vill poängtera att motagarens uppskattning för tofflorna aldrig va problemet hon gilla dem verkligen, det va hårigheten efter väldigt kort använndning som va problemet. Våran K har samma stolek så han ska få springa omkring med dem så får jag se om de blir bättre med tiden.

Anonym sa...

Underbart fina tofflor! Så synd att några av dem luddar så hemskt när du lagt ner allt arbete på dem. Men som sagt snygga är de!

Solveig Lövendahl sa...

Nej vad hemskt! De som är så underbart, underbart fina!! Jag lider med dig och hoppas att du fortfarande gör tofflor när jag får barn...

JNYdesign sa...

Tråkigt med tofflorna, men vilka härliga tofflor. Och jag håller med dig, det gäller att se det positiva tur att det upptäcktes innan leverans till stintans skafferi.
Håller med dig om ordspråket det som inte dödar det härdar, jag brukar leva efter... Var inte rädd för motgångar tänk på att det är i motvind och inte medvind som en drake lyfter.

Jes sa...

Tusen tack Jenny!!! De ordspråket värmde!!!

Anonym sa...

Usch så fruktansvärt! Jag lider så med dig. Men tofflorna är verkligen ursnygga!