fredag 14 november 2008

Tofflor/Slipper: retrogarden/ now also in English






Dessa tofflor är en rätt så ny variant för mig, ni såg en glimt av ett par i mitt hemlispaket för några veckor sen. Dessa har flyttat till en kollega som stöttat mig mycket under en period då det va lite jobbigt. Stoleken är ca 37. Tack för att du finns E :)

Tyg: 100% Bomull från Åhlens, foder ulltyg 80% ull 20% polyester från jofotex.
Mönster: Tildas Hus av Tone finnanger.


I know that I have some readers that don’t live in Scandinavia, most of you are Swedish people living abroad, but some of you do not understand Swedish. Therefore I though I would try to make comments in English also, though my English is not that good. I hope you will have patience and indulgence regarding my spelling :) Looking forwared to your comments

This slippers is made to a colleague of my. She have given me lots of support during a time when I hade some troubles. This slipper pattern is new to me I have only made them one time before, and they were included in a package that I showed on the bog some time ago.

Fabric: 100% cotton from Åhlens, inside fabric of 80%woll and 20%polyester from jofotex.
Pattern: Tildas Hus by Tone finnanger

23 kommentarer:

malin sa...

Dedär var dom snyggaste tofflorna jag någonsin sett!

Martina sa...

Ja, de var riktigt fina Jes! Perfekt för stuvbitar oxå.

Botilda sa...

Så himla fina. Måste kännas som att strosa omkring på en sommaräng att ha dem på sig!

Anna-Snoddas sa...

Underbara! Det där tyget är såååå fint!

sygryn sa...

Helt underbara tofflor. Vill ha, vill sy!!! Du får gärna återkomma om var mönstret finns. Hur gör du på tofflornas sulor, har du någon formav halkskydd under? /Malin

Skaparstigen sa...

De ser otroligt mysiga ut!

prickig design sa...

De är så fina!! Hoppas att du mår bra nu!!Trevlig helg!

Lilla Gryn sa...

Men du, vad snygga!! Såna vill jag också göra. Jag har bara sett mönster till barntofflor, du får gärna komma ihåg att tala om var du hittade mönstret.

Jes sa...

Tusen Tack alla !
Sygryn: på dessa tofflor har jag inget halkskydd. PÅ mina barntofflor använder jag flytande latex.

Dr. Gill sa...

Superfine! Er det et nytt tøy fra Åhlens? Eller gammelt?

Jes sa...

Dr.gill: Ett gammal dvs från förra året, finns tyvärr inte kvar i deras sortiment .(

♥Ida♥ sa...

härliga tofflor.. kul idé.. =)

LilleBus sa...

Ja, dessa tofflor är ursköna. Har gjort mig ett par själva. Fast jag fick min sula såå tunn, hur gjorde du med sulan?

Anonym sa...

Så mysiga! Är det en bok mönstret finns i?

Jes sa...

malinjohanna: Ja det är en bok, titteln hittar du uppe i inlägget.

Nina: jag har vanligt bomullstyg utåt med mellan lägg på struket och ulltyget som kanske gör sulan lite tjockare. Jag tycker sulan blev lagom tjock.

Jes sa...

Va roligt att se några "nya" namn :)

Anonym sa...

Jättefina! Älskar skor och tofflor!

bronco sa...

Håller verkligen med, de var de finaste tofflor jag sett på länge! Kanske, kanske hinner jag göra själv...det här är kan ju bli årets julklapp!!! Du är sååå duktig!

Anonym sa...

Sa fina tofflor!! Sa mysiga o goa dom ser ut :) O färgglada, det gillar jag :)

saga sa...

Riktigt riktigt fina!
Gillar både tyget och modellen

Anonym sa...

Superfina! Kul idé med vuxentofflor. Magda

Anonym sa...

Fantastiskt fina tofflor - du är så duktig!

Ylva sa...

Såna vill jag också! Har genast ställt mig i kö på boken på bibblan. Kommer den fort blir det masstillverkning och julklappar.
Fint med tipset om latex till barntofflor. Själv har jag köpt nån sorts puffig textilfärg och gjort små prickar, typ halksocka, det funkar så där.