måndag 3 november 2008

Vete



Som jag berättat förut behöver K mer tröjor & jag har ju blivigt riktigt fast på det här med tryck. Så här kommer ännu en tröja med tryck. Denna är oxå tänkt att av hyfsat lättmatchad till myxor med mera färg. Som jag nämde i ett tidigare inlägg så har jag svårt att sy helt enfärgade tröjor :) Denna blev nog en av mina favoriter tillsammans med trätröjan jag visat tidigare .)

Material: Vit interlock & gul tun stretchsweat från Jofotex. Mudden till kantband kommer från S&S.
Metod. Overlock & täcksöm.
Kommentar: Denna tröja gillar jag :)

28 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint tryck!

Katarina sa...

Supersnygg!!

Har mejlat dig, har det hittat fram?

Ellilo sa...

Jättefin!

Vindling sa...

Kanonfint. Och jag gillar den med träd också. :)

Lallis/Helene sa...

Jättesnygg! Den gröna med träden på var också himla snygg!

LinSar sa...

Finfin.Va snygg den kommer bli till de randiga velour byxorna

Martina sa...

Supersnyggt! Ser verkligen proffsigt ut. Blir själv sugen på att prova lite tryck.

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Åh ,jag är helt såld på dina tryck. Gör du dem med pensel eller svamp?/Karolina

Jes sa...

Tack, Tack Tack :)
Katarina: ditt mail har inte hittat fram.
Karolina :Jag använder en liten mini roller som är köpt på panduro och rollar över schablonen.

Jes sa...

Katarina: Sorry, ditt mail har visst kommigt fram, du menar de om manchestern ,jag koplade inte direkt.

prickig design sa...

Så läcker! Du gör så fina tryck! Är fortfarande lite avis på "forest"-tröjan!

mustafa sa...

fint!

♥Ida♥ sa...

Supersnyggt ju.. kul ide med tryck på tröjan. =)

Anki på sytt/vurm sa...

snyggt!
Gillar dina tryck väldigt mycket och nu är jag oxå väldigt sugen på att trycka lite.

Du gör schablonerna själv eller?
Om man vill göra egna kan jag tipsa om att fråga på röntgen efter kasserade "röntgenplåtar" att skära i, de är suveräna till just schabloner.

Retro Elephant sa...

Mycket snygg tröja och tryck!

//Lina

Jes sa...

Tack!!
Anki: Nej både träd & vete mönstret är faktiskt från panduro.

Kaja sa...

Kanonfint! Känns lite sommar med vajjande veteax.

DORIS DAISY sa...

Åh vilka fina tryck du gör!!

Gulligan sa...

Jättefin!!

Anonym sa...

Snygg! Jag gillar dina tryck, både trädstammarna och den här! Hoppas på att få se mera sådant.

HugOlle sa...

Jättefin! Har köpt mina första tryck prylar på Panduro idag. Ska testa senare...spännande värre!

florin design sa...

Tröjan är jätte fin!

Jag vet i alla fall vad pif-presenten ska bli och jag hinner nog få den klar i tid :-)

Jes sa...

Florin: Va nyfiken jag blir :)

Anonym sa...

Vilka härliga tröjtryck du har gjort. Dessa veteax (?) och trädstammarna i inlägget lite längra ner är så fina.

Thea sa...

Supersnyggt. AJg har ju sett den på riktigt också och den är verkligen fin!

Anonym sa...

Jättesnygga tröjor, både denna och den med träd på. Jag blir väldigt sugen själv att trycka. Jag har ju färg och mojänger hemma, men har prioriterat bort det...

Unknown sa...

kanonfint tryck!!!!
*erika*

Strömming sa...

COOL!!!!