måndag 24 november 2008

Lejontoffla/Lion Slippers



Dessa tofflor med klös i skickades för ett tag sen till en liten tjej, denna tjej hade även förra vintern ett par [M]an[M]ade tofflor, så när en kund återkommer är det alltid lika roligt .) Enligt uppgifter från Mamma så är hon stormförtjust i dem .) Beställaren till tofflorna är samma som beställde Pippi kläderna.

Material: Egentovat ulltyg (ullen från 100% ull), 100% bomullstyg till foder, Snedsnå, resår.
Metod: foder fastsytt med overlock, toffen ihopsyd med langetstygn. Mönstret är nåltovat.
Mönster: E.Gynther.

Mommentar: Blev verkligen nöjd med lejonet.

These felt slippers was sent to a little girl for a some weeks ago, this girl had [M]an[M]ade slippers also last winter and it always nice when customers return :) The little girl is very pleased with the new lion slippers :). In Christmas present the girl will get the doll clothes here mother also ordered.

Material: Wool fabric I made my self,(wool order from 100% wool) 100% cotton for lining.
Method: overlock to stitch the lining, sewing bay hand to sew the slippers together. Lion pattern is made by needle felting.
Patter: Pattern for slippers from E.Gynther.

15 kommentarer:

ildana sa...

Otroligt söta! Dina tofflor är nog härliga.

Carolina sa...

Jättesöta! Håller med o m att lejonet blev bra ;)

Kalunji040 sa...

Hej
Gud, så söta tofflor. Jag håller också på med mina första tofflor men mina är i tyg. Jag undrar dock om langetstyngnen är sydda med maskin eller för hand? Kan man sy det på maskin?

fante sa...

Vilka fina "eijo" :-D

Jes sa...

Tack! roligt att ni gillar dem :)
Nakiito: Jag syr för hand. Det finns maskiner som kan sy langetstygn men ett sånt vrålåk äger inte jag :)

Anonym sa...

Där gjorde du mig platt idag :) Tack ;)
Lejonet är ur-gulligt. Sååå fina tofflor du gör!!

Kånkarong sa...

Åh, fina! Hemma läser vi just nu ofta en bok som heter just Lejontofflorna. :)

prickig design sa...

Oj, så fina!!! Gillar verkligen lejonen!

Lilla Gryn sa...

Jättesöta tofflor, kan inte annat än att hålla med om att lejonen blev kanon. Jag är imponerad!!

Retro Elephant sa...

Vilka söta!!!

//Lina

Helena sa...

Jättefina tofflor!

Anonym sa...

Instämmer med ovanstående, Gud så söta!!!!!

Anna-Snoddas sa...

Vrålsnygga! =) Gillar verkligen dina tofflor, de ser så härliga ut!

Gekko sa...

Så otrolig söta! Lejonet är bara så fint!!

Anonym sa...

Ååååå vilka fina. De är så grymma, dina tofflor!
//Thea