onsdag 2 maj 2007

Tovade tofflor


Har ett par tovade tofflor som jag köpt som är från finland som är jättesköna och fina men slitna de kostar 500kr. Tänkte att de kan ju inte vara så svårt att göra själv, nu när jag blivit lite varm i kläderna. Jag köpte skoläster i frigolit från åddebo ull, för att kunna göra tofflor utan sömmar. De gick rätt så bra, för att vara första försöket:) Tofflorna blev för breda ,höga över foten och försmå, men de funkar ju som gästtofflor (något som varje villaägare bör ha till vinterhalvårets frusna fötter). Har nu modifierat frigolit fötterna med en rasp så det är smalare vid tårna och inte så höga över foten. Vill vänster i bild de köpta tofflorna till höger min prototyp. De blev för små på längden för att frigolit fötterna åkte ut under valkningen i tvättmaskinen fast jag sytt så de skulle hållas på plats. Krävs ny teknik för att hålla fötterna på plats till nästa gång.

Fortsättning följer.....

2 kommentarer:

Gekko sa...

Grattis till bloggen! Vad spännande! Skall läsa lite mer så småningom, sitter på jobbet nu så hinner inte med. Roligt!!!

florin design sa...

Vad fina saker du gör!!!