onsdag 2 maj 2007

Vindskydd till "Babyradio"


När våran son K liggr ute i vagnen & sover brukar vi som regel ha våran "Babyradio" på, ett problem vi har är att den har en väldigt känslig mikrofon, så även om den är inställd på väldigt låg känsliget så aktiveras den av blåsten och sänder ut signaler (strålning). Min Sambo P tyckte jag kunde göra en liten väska till den i tovattyg. Den skulle funka som skydd för vinden på samma sätt som man ser att de har ludddiga skydd på mikrofoner utomhus på TV. Sagt och gjort jag tog lite mått och syde i hop en liten väska.
Den funkar bra, skyddar oftast mot vindaktivering och det är lätt att hänga radion på vagnen( inte lägga den i som förut, hamna så nära barnet då) ellr hänga på spjälsängen. Väskan är ihopsydd med langettstygn.

2 kommentarer:

Thea sa...

Först nu ser jag det här alstret! Det är ju helt genialiskt!! Du skulle ju kunna börja sälja såna!

Jes sa...

Ja den funkar bra, man slipper en hel del vindbrus i babyradion (våran är så känslig), blåsiga dagar, den är även toppen att hänga på spjälsängen. Det var min sambo som kom med en beställning, efter att ha sett mikrofon med socka på på TV, det borde ju funka även på babyradion tyckte han. Har faktiskt en beställning från Gekko. Har bara inte fått tumen ur att göra den ännu.