onsdag 2 maj 2007

Virkad Basker i Ull


Har velat ha en basker i ull länge men inte hittat någon i affärerna som jag tycker om, tänkte att jag får göra mig en. Så jag hittade ett mönster på drops som jag använde mig av i en modifierad form. Mönstret var ej för ullgarn så jag gjorde baskern väldigt stor och tvättade den sen i tvättmaskinen i 40 grader. Baskern var fortfarande förstor så det blev ännu ett besök i tvättmaskinen. Nu var baskern för liten :). Men om man töjde den lite i blött tillstånd så blev den tillräckligt stor för att passa mitt huvud, men jag såg så rolig ut i den så den ligger mest på hatthyllan & tar plats. Denna basker får nog räknas till en av mina snedsteg :) men man lär sig av dom också!!
Får nog göra ett nytt försök, då blir det nog en rent tovad basker, har en ide jag skall prova., återkommer med hur den blev!
Ullgarnet är inköpt hos 100% ull, även detta garn är färgat i flera färger så man behöver inte jobba så hårt för att få ett snyggt randigt mönster

Inga kommentarer: