måndag 2 juni 2008

Pressent till M



Min handledares son M fyllde 2 år i helgen & vi var där & fira honom :) Han fick ett par shorts med matchande linne till som jag sytt. Ungefär samma modell som det jag syde åt K fast dessat shorts har ingent sprund i sidorna. Tur med vädret hade vi oxå:) strålande sol och härlig sommarvärme. De bjöds på färska hallon, kiwi och kaka det var väldans smarigt :)

Mönster: Sy mjuka kläder av Åsa Larsson. St 86
Tyg: Shorts: Velor som min kära tygängel som titt som tätt hjälper mig få tag i härliga tyger :)
Mudd från jofotex, kantbandet är gjort av brun trikå från jofoftex. Linne: enfärgad trikå från Jnydesign som ska matcha de benvita kaninerna, kantband se ovan.
Metod: ihopsytt med overlock, täcksöm till kantbandningen.
Coverpro inställningar: trådspänning: 4,4,6, diff 2, steglängd 4.

Kommentar: Gillar verkligen detta mönster :) Så det kommer mer .)

6 kommentarer:

Gulligan sa...

Supersnyggt!!de får gärna komma mer ;)

OttoPippi sa...

Underbart! Dessa plagg är ju roliga kläder för killar (inte alltid lika lätt att hitta fräcka mönster till). Skall - som sagt - pröva dessa mönster själv. När jag får tummen ur... i höst eller så :-)

jejja79 sa...

åh vad kul att se lite kläder till pojkar, verkligen inspirerande. som jag skrivit innan så får det nog bli ett par liknande shorts till min lille. Men som ottopippi skrev så blir det väl någon gång i höst som de blir klara.... =)

v e r a . sa...

vilken fin modell! även jag är alltid letande efter roliga modeller till (mina) killar... det finns ju! ser framemot att se fler!

JNYdesign sa...

Supersnyggt kit. Det randiga är det velour? Var får man tag i det isåfall?
Ha det gott // Jenny

Thea sa...

Toppensnyggt! Den frägkombinationen är jag så himla förtjust i. Passar till allt!