onsdag 28 maj 2008

sommar kit till K + live bilder





Här kommer bilder på det andra "nya" shorts & linne mönstret jag testat till K. 70-tal med sprund i sidorna på både shorts & linne. Blev riktigt nöjd även med dessa :)

Visar även några live bilder på den turkosa kanintröjan & bermudas shortsen.

Mönster: sy kläder i mjuka tyger av Åsa Larsson. st 90 men är mer som en 86.
Metod: Ihop sytt me overlocken, kantband fastsytt med coverpro, missa notera inställningarna.
Tyg: Orange strech frotte från S&S, brun mudd MG-tyger.

Kommentar: Shortsen & linnet va jätteroligt att sy, så såna blir det fler av :)



10 kommentarer:

Anki på sytt/vurm sa...

Ett helt gäng med superfina sommarkläder!
Gillar det orangea frotte-setet väldigt mycket, väldigt 70` :)

Thea sa...

Fint!! Håller med Anki; jag gillar också frottésetet. Och byxorna är toppen, men det har jag ju redan sagt. :-)

bronco sa...

Och här produceras det som bara den! Jag gillar shortsen, riktigt härligt 70-tals stuk!
/a-k

Lallis sa...

Frottésetet var ju supersnyggt! Härlig 70-tals känsla. Får nog lov att beställa lite själv från stoff och stil.

Re-dizain sa...

Han är så söt din lille K!!! Finaste modell till dina skapelse kan man inte få!!!

OttoPippi sa...

Jättefint!! Verkligen!!Har också funderat på att sy just dessa ur Åsa Larssons.... Och måste få TID till att sy nu!!! Suck!

á Yeliqa sa...

Härligt fräscha sommarkläder :)
Jag bara ÄLSKAR frotte-setet:)

LinSar sa...

Vilka fina och härliga sommat kit du gjort.Frottésetet va jätte fint.

jejja79 sa...

superfint set. är lite sugen på att sy ett par liknande shorts som dina orangea till min lillkille ska bara hitta ett mönster. Kul att få se kläderna "in action". =)

Solveig Lövendahl sa...

Jag säger som de andra, frottésetet var jättehärligt. Ett sånt skulle jag vilja springa runt i i sommar:)