söndag 15 mars 2009

Omlott byxa/Wrap-around trousers







Ja då äntligen kommer ett syrelaterat inlägg på denna blogg!!! Och de va väll på tiden.....
De va ju ett tag sen sist :) Men nu är jag äntligen i gång med syandet.

Dessa byxor är en ny model som jag har tänkt att sy i nästan ett år tid, mönstret är inköpt från USA (se nedan).

Detta är en omlottbyxa som ej knytts vilket passar utmärkt på en barnbyxa, då barnet annars står med rumpan bar när knytningen kan gå upp :) byxan är ihopsydd omlott.
Jag gillar denna model mycket, lite asien inspererad eller kanske lite "weste" beroende på preferenser :)

Eftersom detta är en test model så sydde jag dem i ett enfärgat tyg som jag hade mycket av och så piffades de upp med ett litet uggle tryck nere på benet, eftersom modelen föll i mitt tycke och smak så blir det fler :)

So finally here comes something aboute sewing!!!I have planed to make these trousers for a very long time, the pattern is from USA. It is a wrap-around trousers, but without lace they have elastic at the top which makes them permanently wrap, easy to take on and of :) I made a print of an Owl on one leg.
I really liked this pattern and there will be more of them in the future in different patterns and colours.


Mönster/Pattern: Zuma Studio TANTRUM
Tyg/Fabric: bomulls tyg från lokal affär. Cotton fabric from local store
Tryck/Print: tryck "grej" med Uggla från (Owl from) panduro
Kommentar: Gillar dem verkligen :) fler par i andra färger & mönster kommer!!!

15 kommentarer:

märkvärdig sa...

Aha! Det är så här de ser ut. Supersnygga! Modellen känns helt rätt både för vuxna och barn.

Strömming sa...

Så coola!!!

Madelene sa...

Vilken härlig vidd i byxorna...måste vara supersköna en varm sommardag :0)Super snygga! :0)
Har lagt till din blogg i min blogg :0)

Lotta Sultan sa...

jäkligt coola! lite karatekid.

Thea sa...

Aahhhh, häftiga! Roligt att du har hittat ett mönster som triggar en massa nya kombinationer.

Kånkarong sa...

Urtuffa!

Mimmi sa...

Coola! Underbart nyskapande i en modell jag inte sett förut. Skoj!

Välkommen tillbaka till sömnadens värld!

od Andulky sa...

Coola!

Mannagryn sa...

Roligt att du är tillbaka. Snygga byxor!

OttoPippi sa...

LÖJLIGT coola!! Hur tuffa som helst! Härligt att ha dig tillbaka!!

[LiiNe] sa...

shit vilka urcoola brallor!!

Jag måste bara få fråga hur du har gjort trycket på benet? Såg nämligen att dom hade såna stämplar i pandurokatalogen...har du använt dig av en stämpel lr har du gjort på nåt annat vis??

som sagt åter igen SKITCOOLA brallor verkligen!!

Jes sa...

Tack alla .)

[LiiNe]: Tack!! Trycket är gjort med en sån stämpel.

Hanna sa...

TUEN TACK JES för dom super fina mössorna, alldeles för mycket. Jag har ju full förståelse då du har haft mer än nog att göra. En ny beställning komer via mail i veckan vi måste enas om tyger bara =). Har skrivit ett inlägg om dig och mössorna på min blogg hoppas det är ok kram kram söta
mvh Hanna från Funäsdalen

Jes sa...

Hanna: Va roligt att du gilla dem, tycker att ditt tålamod va värt de :)

Shamu sa...

Så spennende med ny modell!
Kul bukse!