lördag 15 december 2007

Fårskinnstofflor




Har testat att sy ett par fårskinnstofflor. Använde mönstret som tygfrälstM/orsa tippsade om på sin blogg. Sydde fast ett veckatband i grönvit som dekoration på toffen. I hålet på toffen har jag döljt den "råa" skinnkanten med ett trikåkantband. Toffeln är sydd i storleken 3-6 månader. Gjorde i liten storlek för att testa, och för att det inte skulle gå åt alltför mycket fårskinn i onödan om den inte blev bra. Men jag blev jättenöjd. Så nu hamnar den i butiken.
Material: Fårskinn

Mönster: Se här

Metod: Ihopsydd för hand. rikåband och veckband ditsydd för hand.

kommentar: Roligt att testa ett nytt mönster och att sy i fårskinn, inser att jag behöver en fingerborg!!!

5 kommentarer:

Maria sa...

Åh vilka söta tossor, lite eskimåstuk! Verkligen välsydda, måste vart knivigt att sy dit kantbandet så fint, eller?

Gekko sa...

De är ju så söta! Och jag jar ju sett den ena iallafall i verkliga livet och kan intyga att de är underbart mjuka och fina!

bumla sa...

Supersöta!

Naíma´s sa...

Verkligen jättesöta!
Inspirerande blogg.
Länkar till dig. Hoppas det är ok?
/Jennifer.

Anonym sa...

Riktigt fina tossor! Skulle vilja ha sånna om jag hade en liten som behövde dom.