måndag 11 februari 2013

Rutan



Här kommer en vanlig enkel muddkjol i velour. I nyaste numret av Burda så hade de en muddkjol som jag ville testa, jag ställde ut den lite längs ner & tog in den lite i midjan.  Jag blev nöjd med resultatet. Annars inte mycket att säga om detta enkla basplagg. 

Here comes a simple tricot skirt in velour. I have for a long time planned to make one but something else always comes in the way. I really like this kind of skirts it is easy and fast and can easily be modified.


Mönster/Pattern: Burda magasin 1/2013

Tyg/Fabric: Velour mjuka tyger

Kommentar/Comment: Jag gillar muddkjolar enkla att sy och kan varieras i det oändliga med roliga tyger och detaljer. Nu ska jag bara få till ett bra mönster till vävt tyg. Nu är det ju lite sent men kanske jag tänker lite på julen när jag ser den. Denn sitter på på jobbety idag :)

I like tricot skirt, and today I have this one at woork :)

Inga kommentarer: