onsdag 13 februari 2013

Drape Drape T-shirt



Ja här kommer ännu ett plagg från Drape Drape 2. Hoppas ni inte ledsnar på dessa. Denna gång är det en Benvit  T-shirt även denna sydd i en enda mönster del (se nedan). Även denna blev lite stor och uringningen lite för djup, så nästa gång måste jag göra en mindre storlek. För den som undrar varför alla blir förstora och att jag inte gjort i en mindre storlek, så klipptes alla plaggen ut samtidigt i den storleken jag trodde skulle passa. Men man lär så länge man lever :). Jag hr låtigt ärmkanterna vara "råa" här, vet inte om det är det bästa men tyget va så svårt att fålla och jag vet inte om rullfåll skulle passa. Här kommer några länkar till andra som oxå har gjort denna tröja: Ancien nouveau, This is Emily Kate, Pomme et Asperge, Meggi Peg. Nedan ser ni även en bild från boken.

Yes here comes another Drape drape garment again J Sorry but I can’t help loving this pattern book!!! This I a
T-shirt and as always in these book there is just one pattern piece (see below). Ones again I should have used a smaller size but you learn as long as you live J I need to have a tanktop or similar underneath. I really like it and I will make moreJ. The Pattern comes from the book Drape Drape by Hisako Sato. Here you can se others that have made the same T-shirt:  Ancien nouveauThis is Emily KatePomme et AspergeMeggi Peg. Below you also see how it looks in the Drape Drape Book.

Mönster/Pattern: Drape Drape Hisako Sato
Tyg/Fabric: Viscose jersey JNYdesign
Kommentar/Comment: This will be a favorite, I will definitely make more!!!





3 kommentarer:

Linnéa sa...

Snygg! Blir sugen på den där boken. Nu ligger det tyvärr en hög med olika mönster hemma som väntar på att bli kläder men tiden finns inte så jag får nog vänta lite.

Thea sa...

Snyggt, Jes! Du är så himla produktivv med grejer till dig sjölv! inspirerande!

klaramedk sa...

Skitsnygg!!! Har nu hamnat på min "att sy lista"..och "att köpa bok"!! Hur mycket tyg går det åt till en tröja tros? tänker mig randig viscosejersey i strlk 36/38...eller vad det nu är för storlekar i boken?