fredag 17 oktober 2008

Ny symaskin



Min symaskinsfamilj ha fått en ny medlem :)
Vi har haft en gammal Husqvatna mins inte vilken model, men det är en gammal skolsymaskin, som inte kan så mycket sömmar och där knapphålls sömen är trasig...
Nu har min Janome familjen fått tillökning av ännu en janome, nämligen Janome easy Jeans. En toppen maskine en riktig arbetshäst som klara tjocka tyger och har lite extra sömmar. Min kära blogg kollega Gekko har denna och hon har varmt rekomenderat den. Jag behövde verkligen en ny "vanlig "maskin men jag ville inte lägga ut en massa pengar på en "vanlig" maskin men jag ville ha lite dekorsömmar, som "fusk overlkock" kråkfötter, vofflan (dock en smalare varian på denna på min janome)m.m. Denna maskin har oxå den härliga finnesen att man stoppar i den knappen man ska sy hål till i en liten hållare och sen syr maskinen ett lagom stort håll för just den knappen
Jag har länge hållt utskick på blocket men denna maskin kommer i stortsett aldrig ut på begagnat marknaden, va jag sett. Men så plötsligt va den där, inköpt i våras nästan aldrig använd & ett bra pris :) Så då slog jag till :)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh ibland blir jag galen på Blogger. Varför går det inte att logga in?

Ja, jag skulle bara säga Grattis till nyförvärvet. Det är så roligt att få fynda!
/Hello
www.hellosblogg.blogspot.com

OttoPippi sa...

Vilket bra tips på "vanlig" symaskin! Tack! Lite avis blir man... Vill också ha.... Kanske till jul???

Anna-Snoddas sa...

Nämen GRATTIS! Själv går jag i väntans tider...ska köpa overlock! =)

Mimmi sa...

Grattis! Alltid trevligt med nyheter i maskinparken ;-)

rino sa...

kul att du är nöjd!
Bra med tips, det är svårt att välja maskiner tycker jag. Min maskin är hyfsat ny och fungerar men har ingenting "extra", ibland saknar man det

Retro Elephant sa...

Vad kul med ny symaskin! Grattis

//Lina

bronco sa...

Tack, den verkar vara en sån jag behöver, får man fråga vad den kostar?

Jes sa...

Bronco:
Nypris på den är 4700-5300 beroende på vilken symaskins affär man tittar hos, jag fick min för 3700:- då va den bara ca 6månader gammal & nästan inte använd.

mustafa sa...

grattis till nya maskinen.

Gekko sa...

Hoppas du är nöjd och att den syr lika bra som min! :-)

Re-dizain sa...

Grattis tjejen! Den som väntar på något gott....:-)

Anonym sa...

Grattis!
Jag dreglar avundsjukt efter det där knapphålstrolleriet....
//Thea

Anonym sa...

Ahhh, härligt med symaskiner. Man kan inte ha för många. :-)