torsdag 7 juli 2011

Rutade surf-shorts





Som jag nämt förut så är K i stort behöv av shorts & nu har det producerats ett par till.
Denna gång i ett tunt rutigt bomullstyg som jag köpte hos Nea nobelle förra sommaren (tror jag det va) som jag då sydde en singoalla tunika i, så i sommar kan jag & K matcha varan :) mor & son matchning!
Det vita tyget är ett vanligt bomulls tyg dock ej lika tunt som det rutiga men det va det som fanns hemma. Jag blev mycket nöjd, rutigt är snyggt & som jag skrev i förra shorts inlägget så är jag svag för "surf" modellen på shorts, Har utgått från samma mönster som i förra shorts inlägget men denna gång dela jag av framstycket i två delar, ska modifiera det ylligare lite till till nästa par för de är fortfarande lite onödigt http://www.blogger.com/img/blank.gifphttp://www.blogger.com/img/blank.gifösiga fram. Mönstret är samma som dessa.

Tyg/Fabric: NeaNobell
Mönster/Pattern: modefied ottobre/ summer 3/2009
Kommentar/comment: Denna gång dela jag av framstycket i två delar, ska modifiera det ylligare lite till till nästa par för de är fortfarande lite onödigt pösiga fram.
The pattern still needs a bit more modification at the front because they are still a bit "puffy".

As I mentioned in my last shorts entry our son K is in big need of shorts, so here is one more pare. They are made in a very thin fabric that I bought at Nea nobelle last summer. Last summer I made a singoalla tunic to myself, so this summer we can have a son/mother clothes match :). I´m a real "sucker" for the surf shorts style so there for also this pares are in surf style and I´m working on one more pare :)

3 kommentarer:

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Tøff shorts! :)

Jane sa...

De er da bare så cool de shorts ;O)

Anonym sa...

Jättesnygga shorts! Hoppas ni haft en bra sommar.