måndag 24 augusti 2009

Summer singoalla



Ja då va det dax för ännu ett plagg som syddes innan semestern. Min sommar garderob behövde utökas tyckte jag så denna singoalla tunika hade jag funderat länge på att sy. mönstret kommer från Allt om handarbete. Det härliga sommar rutiga tyget är ett holco tyg från Nea Nobelle. Jag hade veltar köpa mer men tyvär hade de bara 1,5 meter kvar så det va det de blev, har en liten bilt kvar som ev får bli sommar skjorta till K nästa sommar :)

Är rätt så nöjd, ev kommer jag sy in den lite i sidan för den är rätt vid, nästa gång kan jag nog ta storleken mindre.


This Tunica was done just before vacation, my summer wardrobe needed some new clothes. The pattern is from Allt om handarbete and the fabric is Hilco from Nea Nobelle. I managed to get the last piece but (1,5 meter) but my intension was to get more. But there is a small piece left that I hope will be enough for a summer shirt for K to next summer.

I´m fairly satisfied with it, I might take it in the sides, and next time I will use size S instead of M.




Fabric: Canada Check:Hilco fabric frome Nea Nobelle
Pattern: Allt om handarbeten, (dont remember the nummber)

10 kommentarer:

Ahlard sa...

hej hej, tack:) Hm kan försöka få tag en bild. För jag vet jag blev fotad och filmad. Sen ska jag visa=)

Lallis/Helene sa...

Jättefin tunika! Har tänkt prova att sy efter det mönstret också.

Ett Tu Tre sa...

Åh, den ser härligt sommarfräsch ut!

Re-dizain sa...

Kul att se att du sytt en rutig klänning:)

Gekko sa...

Härlig!

MinaMirakel sa...

Verkligen sommarfin!/Åsa

Anonym sa...

Vilken fin tunika och ett härligt tyg.
/Marie-Louise

Sandra sa...

Väldigt fin och somrig!

LillaBarn sa...

Vad fin... Och den gula t-shirten med blåa solskenstrycket i några inlägg längre ned (som din gosse har på sig) är toppenfin, vill oxå ha....

Maria sa...

Jättefin. Håller på och försöker sy lite till mig själv och har letat precis efter en sådan singoalla. Tror du att du kan försöka minnas nr?! :)
Undrar sedan vilket tyg du köper till dina tröjor/omlotttröjor som också är jättesnygga. Har bara trikå hemma då jag syr till barnen. Tacksam för lite tips då jag känner det är min tur nu:)