onsdag 29 juni 2011

Lion dress/ Lejon klänning






Då va det dax för en ny klänning till lilla E inte för att hon lider brist på klänningar utan för att jag ville testa en ny modell som jag hitta på etsy. Tyckte det blev lite 70-tal stuk med kragen :). Mönstret är för vävt tyg men jag har sytt den i strech-frotte´så jag har modifierat mönstret bla. gjort den mindre på brädden, plus att jag har ändrat på nederdelen "kjoldelen" som enligt mönstret ska va veckat plus att jag tagit bort detaljen i halsen. Jag blev supernöjd :)

New dress to E , not that she needs more dresses :) I found a new pattern at etsy from yeppar that I liked. The pattern is for woven-fabric so I have modified it a bit since I made a dress in stretch-terry and I also changed a few things. I really like it, the collar makes is a bit 70´

Tyg/Fabric: Strömming Design
Mönster/Pattern: yeppar
Kommentar/Comment: Gillar verkligen klänningen, det blir nog fler med ev lite fler modifieringar.
I like the dress alot, and I will make more, maybe with some more changes.

8 kommentarer:

Jenny sa...

Ah. Helt i min smak, jättefin med kragen och skärningen. Passar perfekt med tyget.

Anonym sa...

Urfin! Och kul mönster.

Re-dizain sa...

Jättegullig! Ja, Yes barnen växer alldeles för fort. Ser din lilla fröken har blivit en stor dam också!!
ha en fin sommar!!

Shamu sa...

Den var fantastisk! Nydelig fasong, og sammen med stofet ble det helt perfekt!
Skulle gjerne hatt samme mønster ja. :-)

MinaMirakel sa...

Vilken fantastisk modell!/Åsa

Myssel sa...

Fin klänning!

Anonym sa...

Nämen så stor lilla E har blivit!!! Tack för alla gulliga kommentarer och gratulerar till snyggt klänningmönster :)

willow and moo sa...

Totally adorable dress!