tisdag 5 oktober 2010

Våran lilla skogsälva :) /Forest fairy





Här kommer ett allster från våran syträff vi hade för ett tag sen, en klännig med knäppning fram på axeln. Sydd i ett av mina favorit tyger (fast jag har väldigt många favorittyger :))


Kommentar: Till nästa gång ska jag nog göra framhalsen djupare och ev flytta upp knäppningen så den hamnar mitt upp på axeln vi får se.....

Tyg: Skogs tyg från tradera.
Mönster: Minikrea

This dress was made during our "sewing-LAN" we had a few weeks ago. The dress has buttons on the front of the shoulders, it is made in one of my favorite fabric (but i have a lot of favorite’s fabrics :)).



Comment: for next time I will make the front neck lower and I might move the buttons up to the top of the shoulders, we will see....

Fabric: From Tradera (like Ebay).
Pattern: Minikrea

8 kommentarer:

annas alster sa...

åååh... superfin!!!

MemLin sa...

Supersöt älva i jättefin klänning :-)

Pyssellycka sa...

Vilket underbart tyg och älva!

Thea sa...

Kanonfin klänning! Sitter perfekt på er lilla älva! Vad go hon är!

Lilla Gryn sa...

Åh, den var jättefin! Det där tyget har jag också, visst är det fint!!

OYB sa...

Klänningen blev jättefin! Förstår att det är ett favorittyg, det var verkligen supersnyggt!

Hawk and Weasel sa...

Älskar tyget! Nu blir jag lite avis. Himla fint!

Steffi sa...

Very beautiful and I love your cute fabric!