fredag 5 juni 2009

Shorts

FRAM/FRONT


BAK/BACK



Testade badbyx mönstret i nyaste Ottobre, fast mina byxor är sydda i Singel jersey i stället för baddräkt tyg och är mer tänkta som short än som badbyxa. Jag gillar verkligen denna modell är lite svag för surf "stuket". Byxan är sydd i en singel jersey från mjuka tyger, så här i efter hand skulle jag nog ha sytt den i en lite tunnare singel jersy denna är lite tjockare och det blev lite knöligt med paspoalen, det bliv lite tjock just där, men man lärs sig. Är nöjd med modellen den blev som jag tänkt mig. Så det blir nog något par till nu till sommaren.

These shorts are made from a pattern in the new Ottobre magazine. These shorts are not sewn in swimsuitefabric but in single jersey, and they are not intended as swim-pants but as shorts. I have a weak spot for surf-style  the fabric I used a single jersey was a little too thick so the paspoal became a little bulky. I’m really pleased with these and I will probably make another pare to K but then in a thinner single jersey.

Matrial/fabric: Mjuka tyger
Mönster/pattern: Ottobre senaste nummret/ottobre latest nummber
Kommentar/comment: Gillar modellen, det blir fler :, men nästa gång i ett lite tunnare tyg. I Like this modell, but next time I will use a thinner fabric.

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Underbart tuffa!

Y sa...

klart coola!

Thea sa...

Den modellen gillar jag också!! Värligt mydcket surf över det.

MinaMirakel sa...

Väldigt fina, sådana vill nog min pojke oxå ha./ Åsa

LilleBus sa...

Åhh, dom var snygga :-) Kul med lite shortsmodeller nu, det börjar ju bli dags...

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Tufft, gillar oxå modellen men mycket mer praktistk som short än som badbyxa tycker jag!

DORIS DAISY sa...

Snygga!!!