tisdag 29 juli 2008

Solhatt: blå klöver



Jag har länge behövt en sol hatt & nu har jag en :) Denna är syd i mit favorit tyg klövertyget. Mönstret ropade jag hem på tradera,men jag har gjort om det lite, i ursprungs mönstret så va mössan ca 10 cm längre vilket betyde nästan ner på hakan på mig så det var bara att klippa av den, den har jag så smalt huvud att jag redan från början tog en trekant mindre än vad mönstret säger & den passa perfekt :) Hatten är fodrad med ett enfärgat blått tyg.

Det är ingen jätte produktion här som ni märker men vi är ute & åker runt en hel del & hälsar på folk. Och när vi varit hemma & mellan landat har det inte blivigt så mycket sytt som jag tänkt. Jag & sambon fastnar i soffan på kvällskvisten och oj va svårt det är att komma loss :) Men några få grejor har blivigt gjort en present bland annat men den bloggar jag om när den är överlämnad.

7 kommentarer:

Gulligan sa...

Vilken fin hatt! Det blir inte mycket sytt här heller;-) Härligt med semester:)

Dr. Gill sa...

Så nydelig stoff! Og stilig snitt på hatten! Kjenner godt den tiltrekningskraften som sofaen har...

Unknown sa...

vilken fin en!!
alltid fint me klöver-mönster;)//erika

prickig design sa...

Vilken gullig hatt!Härligt tyg!Ser sval o skön ut!Fortsatt trevlig semester!=0)

malin sa...

Jättesöt :) Jag skulle också behöva en solhatt... Sätter alltid på ungarna keps och solskydd, men glömmer mejsjälv!

LinSar sa...

Härlig sol hatt.Klart du ska semester.Man behöver inte sy jämnt;)Fortsätt att ha det gott på semestern.Njut så länge den varar:)

Vindling sa...

Supersöt.