måndag 19 mars 2012

OH deer!!!!!




Ja då har jag äntligen kommit till skott och sytt i det underbara rådjurstyget, viket undetbart tyg!!!! Jag har ju gått och toksnöat in på omlott, inspirationen kom i förra Ottobre tidningen där de hade en jättfin omlottbody som jag tyckte va så finn, och som inspirerade mig till mina omlott-tunikor.


 En nära vän till mig fick för rätt längesedan tillskott i familjen, en liten töss,  lilla "J". Lilla "J" drar nummera snart 7,4 så min välkommen till värden pressent har tagit lite tid att producera :) men nu är den äntligen klar :)  (bild nr 2) Sammtidigt passa jag på att sy en likadan omlott-tunika till våran egen lilla E i samma tyg (bild nr 1).


 Pressenten är alltså en rådjurstunika med ett par matchande tight och så en likadan tunika till våran egen dotter. I inlägget syns även en mössa som är till en annan beställare. Min vän har agerat återförsäljare för minna mössor åt sina vänner och bekanta där hon bor, och hon gjorde verkligen ett bra jobb!!! hon krängde 12 mössor åt mig, mössan på bilden är en av dem, en av kunderna ville ha den i en större storlek än vad jag hade uppsytt i.


A dear friend had there third child a daughter some time ago and the welcome present  have taken some time to produce..... But know it is finished :) A made a overlap-tunic and matching tight to little "J" how soon have size 74. At the same time I made a tunic in the same fabric for our "E" since I really love this fabric :)
My friend have a god business head, she sold 12 caps for me to her friends :) you can see one of them at the bottom, it was made on request since that particular size was missing.




Tyg/fabric: deer fabric: Znok design, jungle facric: JNY design
Mönster/Pattern: Tunik my own, thight from Ottobre.
Komment/Comment: I so love the overlap-tunik I cant get enough of them.

5 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Omlott gör så mycket med en enkel modell, jättefint!/Åsa

Anonym sa...

Jättefint, blen lite kär i tunikan!

Jag undrar också om det är dubbelt tyg på hela framsidan? Eller om "undre omlott-delen" bara går en liten bit ner?

Josefin

Jes sa...

Tack :)
Josefin: Den är inte dubbel hela vägen, utan underdelen går ungefär halvägs ner, man ska tänka på att inte föra under delen för kort för då ser man nästan ner, gjorde detta fel på min första omlott. Där underdelen slutade en liten bit under ärmen, vilket gjorde att det nästa blev en glipa där omlotten fram är som lägst.

Åsa Tidqvist sa...

så snyggt!

Thea sa...

Jättefint, Jes!