torsdag 15 mars 2012

Nya familjemedlemmen

Vi har fått en ny familjemedlem i huset :) Hennes uppgift är att stå still och med gott mod låta mig prova en massa kläder och mönster på sig utan att krångla. Dennna uppgift kommer hon att klara galant (till skillnad från mina barn :) Hon är beställd från England tillsammans  med några andra sybloggare, så eftersom vi beställde många fick vi en bra rabatt :) Tack Nyfiqen för allt fix :) Jag fick min fina docka i helgen när vi hade vårens Syhelg: torsdag kväll till Söndag eftermiddag, plattsen denna gång va i Uppland & så bra lockal vi hade denna gång har vi nog aldrig haft det, vi hade en riktig super helg med massor av sömnad god mat och en massa prat och inspiration :)


Dockan är verkligen fin och jag är så nöjd, hon står stadig och man kan nåla på henne, ställa in storlekar plus att hon är snygg bara som hon är :) Hon går även att inhandla i svart och du hittar henne här:
http://www.singermachines.co.uk/sewingaccessories/dress-forms/lady-valet-dressmaking-dummy.htm

We have a new family member :) Here task is to stand still and let me try on clothing’s and try out pattern, and I know she will fulfil here job perfectly :) We were 4 that order together from England and we got a god deal, Tanks Nyfiqen for organising the ordering :) I received my lady this weekend, during our spring sewing weekend.
 We are a group that meet twice a year over a weekend and we sew sew sew, eat and talk talk and Inspire :) 


This is a god lady she stand steady you can pinch here and she looks good just the way she is :)

You can find here here: http://www.singermachines.co.uk/sewingaccessories/dress-forms/lady-valet-dressmaking-dummy.htm

2 kommentarer:

Anki sa...

Åh, en sån familjemedlem står högst upp på min önskelista!

florin design sa...

Vilken fin! Annars är ju provdockor så fula...