onsdag 2 mars 2011

Holy Kitty









Nej jag har inte stavat fel i rubriken!
"K"´s "E"´s kusin "A" har fyllt 4 år nyligen. "A" ÄLSKAR Hello Kitty, eller som "A" säger Holy Kitty :) Jag fråga "A"´s mamma om hon möjligen behövde en ny badrock & se det behövde hon :) den gammla börja bli lite väll liten. Så då bestämde jag mig för att "A" skulle få en "Holy Kitty" badrock :)

Själva badrocken är ju inte så mycket att orda om, den är gjord efter ett gammalt 70-tals mönster som jag fått av mamma. Mönstret va för en kortare model av badrock så jag har förlängt den. Det som har tagit tid och varit pilligt är ju själva applikationerna, gud vilken tid det tog!!!! Men om jag får säga det själv så va det mödan värt för jag tycker det blev rent ut sagt skit snygg :) (skryt varning jag vet!!) men jag är sååå grymt nöjd med denna Badrock!!!!! Så nu får vi hoppas att "A" oxså kommer att gilla den ;)

Applikationerna på Huvan och ryggen har jag gjort, men den lilla där fram är köpt. Jag tyckte badrocken såg så "tom" ut framtill när man hade huvan nedfälld så jag ville ha något lite även på bröstet, men så små applikationer kan jag inte få snygga, det behövs en broder maskin till det, vilket jag inte ha, så det blev till att "fuska" :)

Applikationerna är gjorda i velour & badrocken är gjord i vanlig frotte´. Hello Kitty Huvet är gjort så att alla delar är fastsydda på huvudet (alla delar har visilin på baksidan för stadga) med tätt zick zack, förutom yttersömmarna, som syddes ditt när huvudet syddes fast på huvan för attt inte få så mycket sömmar i badrocken. Dels utsende mässigt, men oxå för att om något går fel under själva applikations fixandet så är dert bara att göra en ny applikation utan att behöva sprätta i badrocken.

Helkropps applikationen är gjor lite annorlunda, eftersom den består av massa mindre delar. Alla delar har även här visilin på baksidan, sen limmade jag fast bitarna med textil lim på en tunn interlock på rättt plats, alla bitarna ligger lite omlott på varan, sen syddes de ihop med tätt zick zack, utom de yttersta sömmarna. Sen kliptes Hela figuren bort från interlocken och syddes fast på badrocken via att yttersömmaena syddes dit.

No the title is not misspelled :)
"K" and "E" cousin "A" recently turned 4 :) And "A" absolutely adore Hello Kitty, but as "A" says : Holy Kitty :) Here mother told me she needed a new bathrobe. So I thought it would bee a god idee to make a "Holy Kitty" Bathrobe :) as a present.

The bathrobe it self is not much to talk about, it is made after a old 70`pattern I got from my Mom. But the applique took it time!!!!!!! The to big applique the one on the hood and the back I made my self, but the small one on the front I bought, I can not make such Small applique, one needs a embroidery machine, which I don't have, and I though it looked a bit empty in the front when the hood was down. It took is time but now when it is finished I am soooo pleased with the result!!! and I really proud of my self. Now we just hope "A" will like it to :)
Tyg/Fabric:: frotte & velour/ terry and velour
Mönster/Pattern: gamalt 70-tals mönster/ old 70´pattern
Kommentar/Comment: Såå nöjd som jag bara kan va ;) /super pleased ;)

11 kommentarer:

Re-dizain sa...

Hej Yes!
Vad fräckt med applikationer på morgonrocken:) och kläderna du visar här nere i turkosa var ju så fina...har inte varit och hälsat på på ett tag och ser att du visat den lilla klänningen ...det var bara i stället för en blomma som jag inte kunde ge er då:)
Ha det bäst!!

Mimmi sa...

Underbar, underbar fin! Du har rätt i att skryta. ;-)

Elin sa...

Hej
Vad kul det måste vara att få något speciellt uppsytt till en :) Jättefina applikationer, ser ju köpt ut :)
http://gobitsyr.blogspot.com/

Cloo Collection sa...

Hej! Det har börjat säljas billiga, dåliga kopior på designade tyger från JNY design, läs om det här:

http://cloocollection.blogspot.com/2011/03/om-plagiat.html

och uppmana alla dina syvänner att bojkotta affärerna som säljer dessa kopior!

Thea sa...

Oj så fin den blev!
Men var är glorian? ;-)

Marina sa...

Otroligt fin! Man får lov att vara stolt, hur mycket som helst faktiskt, över saker man har skapat.
Lyllos 4-åringen som får en så fin present.

Jes sa...

TACK :)
Thea: Jag va på vippen att sy dit en liten gloria, men min kära sambo tyckte inte de, det är ju bara vi vuxna som fattar tyckte han, så för ovanlighetens skull lydde jag hans råd :)

MinaMirakel sa...

Wow, vilket jobb!/Åsa

OYB sa...

Supersnygg! Tycker absolut att du ska vara helnöjd!

Steffi sa...

Wow...great work!I like Kitty too!

Hellis sa...

Hej! jag ser att du säljer på signerat.se. Jag skulle gärna veta mer om det, och få en liten recension om dem.
Om du vill får du gärna maila mig på lexeldesign@gmail.se