torsdag 10 februari 2011

Härlig blomster prakt/ Fabulous floweres




När lilla E hade tittat ut så fick hon en liten gåva av Re-dizain, en underbar liten tunika från 70-talet som ni ser på bilden längst ner.
Tunikan har vingar på axeln. Jag har sytt vingar förut på klänningar i vävt tyg där man först kantar ärmhålet och sen syr dit den kantade vingen. På den här tunikan va det gjort lite annorlunda. Vingen är rynkad och sen fastsydd i axeln och sen har man kantat.

Jag gilla tunikan massor och ville sy en egen variant till lilla E. Jag valde att sy min i klännings längd, sen rynka jag inte min vinge tänkte att det kanske skulle bli för klumpigt eftersom jag sydde i velour och originalet är sytt i ribb. Valde det fantastiska velouren från Lasten metsola.

TUSEN TACK Re-dizain för den fina gåvan. Lilla E har fått flera fina saker av medbloggare och jag har dåligt samvete att jag inte visat något av dem. Ska se till att ta lite bilder och vissa.

Little” E” received a beautiful gift from Re-dizain when she came to the world, a dress from the 70`absolutely gorgeous!!! You see it on the last picture. The dress has wings on the shoulders. I wanted to make a dress inspired from that dress. I made my dress in velour the original dress was made in rib and the wings were a bit "puffy". I did not make my wing "puffy", but next time I probably will. The gorgeous fabric comes from Lasten Metsola. I am very pleased with the result.


Mönster/Pattern: Eget/My own
Tyg/Fabric: Lasten Metsola
Kommentar/comment: Blev nöjd med resultatet men nästa gång provar jag nog att rynka vingen så det blir lite mer "puff" vinge som på originalet.

5 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Finurlig lösning på vingen , klänningen blev jättefin!/Åsa

WilleBus sa...

Så jättesöt!

od Andulky sa...

Underbar!

JuMel sa...

Fina klänningar bägge två och velouren är ju bara så snygg!!!

Solveig Lövendahl sa...

Å så fin! Tyget du använt är ju helt underbart!