onsdag 23 juni 2010

Vågad ankstjärt






E behöver lite vita enfärade bodys att ha till sina nya klänningar, vit därför att det passar till allt, men ack så tråkigt att sy, nästan så man kan köpa på HM men icke.....

Jag tycker det är sött med en "ankstjärt" som tittar fram under en liten klänning :) så trist att bara se en blöja (ofta har de ju body på sig men endå), och eftersom behovet här hemma va flera vita bodys så varför inte piffa upp den med en liten färgglad ankstjärt :) för jag kan inte sy enfärgat :) jag måste klämma in något som bryter av :)

I går kväll kl 23:00 kom jag på att jag skulle sy en body med ankstjärt, vit med turkosa vågade ränder, som kan matcha E´s vågade ränder klänning:) så jag skred till verket, nackdelen när man kommer på något så sent är att man inte alltid tänker ordentligt, Stjärtarna blev lite högt upp, skippa övre daden och lägga till en kort till nästa gång, plus att stjärten ska sys dit "smile" formad ej rak som jag gjorde plus att jag är väll halv nöjd med den, men bättre lycka nästa gång, envisas man med att sy färdigt mitt i natten får man skylla sig själv, meningen är väll att lära sig av sin prototyp :) Det va premiär för rullfåll för mig, det va kul:)


E needs white body’s to match her new dresses, why white, because it goes with anything :)
But white body’s is so boring to sew.... easyer to buy at HM, but not me...
I have difficulties to just sew in one color, so why not add a "duck tail" in some nice color:)

Since this idée came to me last night at 23:00, my thinking was not optimal!!! Next time I will start the "ducktail" lower and sew it like a "smile" not straight as this time, trial and error......

5 kommentarer:

Linda sa...

hihi, så sött! och vad fint med lite färg till. oväntat och ovanligt

Fangoria sa...

Åh vad gulligt, vilken härlig idé! Har ju såna söta ankstjärtsbyxor som jag köpt till Tiril, men har nog aldrig sett det på body. =)

Thea sa...

Fiffig och matchig! Blev det snyggt till klänningen?

Det är precis som du skriver, att menuingen med prototyper är att man ska kunna göra dem ännu bättre nästa gång. Tack för att du delar med dig av tipsen!

Och jag håller med, det är svårt att hålla fingrarna i styr och sy bara enfärgat - trots att jag har märkt att det nästan är de palggen man använder mest...

Re-dizain sa...

jättegulligt! hon är så stor tjej nu, vad tiden rusar i väg!!!

Gekko sa...

Kul att testa ju! Håller med om att det är tråkigt att sy enfärgade, och framför allt just vitt! :-)