tisdag 19 februari 2008

Hemlis Hemlis 3.0

Vilka färger gillar du?
Alla! men några favoriter är Bunt, grönt, gult och orange. Rosa är ingen favorit men är snyggt tillsammans med brunt.

Har du barn? Hur gammalt/gamla? Kön?
Har en son på 1år & 9månader han har stolek 86.

Pojk och flickfärger eller unisex?
Unisex kläder

Retro eller inte?
Retro.

Vilka tyger syr du helst i?

Bomull, trikå, Flecce, velour, jeans & jersey.

Är det några tyger du absolut inte gillar?

Tyger som känns syntetiska, krossad sammmet.

Syr du helst till barn eller vuxna?
Just nu mest till barn, ett & annat plagg till mig själv jag har stolek 36 i överdel och 38 i underdel. Har litet huvud så jak kan ha barnmössor typ stolek 8-10 år :)

Syr du helst kläder/inredning/lapptäcke/övrigt?

Kläder.

Syr du helst utifrån ett färdigt mönster, beskrivning eller egenkonstruerat?
Eftersom jag inte är så bra på att göra egna mönster ännu, så blir det mest färdiga
mönster, som ibland blir modifierade.

Köper du Ottobre, eller någon annan mönster/pysseltidning?
Prenumererar på ottobre barn, men köper oxå ottobre kvinna. Köper även
Kreativa & allt om handarbete har en del roliga vuxen mönster ibland.

Hur länge har du sytt?

Aktivt sen i Maj 2007.

Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Nybörjare som sakta avanserar mot mittimellan.

Favoritgodis?

Mörk choklad (minst70%), mörkchoklad smaksatt med Chili eller ingerfära MUMS!!! Även typ gott & blandat eller dylikt.

Musiksmak?
De mesta utom hårdrock, hevymetal & råsynt.

Har du någon form för allergi? Livsmedel/djur/material?

Nej.

Annan hobby?
Tova, sticka, virka.
Träna asthangayoga, har äntligen kommit i gång igen :)

Samlar du på något?
Tyger :)

Villa eller lägenhet?

Villa.

Kaffe eller te?

Svag latte eller rött/grönt Te

Retro eller modernt? (samma sak just nu, kanske)
Retro.

Vintage/Romantiskt?

Vintage.

Nytt eller doredo?
båda

Plast eller naturmaterial?
Naturmatrial.

Pastell eller färgglatt?
Färgglatt.

Syr du bara med vanlig maskin eller har du även overlockmaskin?
Syr med vanlig, overlock & coverlock.

3 kommentarer:

Thea sa...

Fick du mail om helisen eller? JAg har inte hört något men sett detta dyka upp på blera bloggar...

Jes sa...

Hej! Såg på florins sida att hon skulle uppdatera sina svar för att det skulle starta snart, så jag gick in på hemlishemlis och kolla om det stog något och nya omgången är snart i gång de skulle skicka ut allas hemlisar i helgen. Så då tänkte jag att jag lägger ut mina svar nu.

Thea sa...

Bra, tack! Kunde ju tänkt på att gå dit och kolla...