torsdag 14 juni 2007

Det blev en väska











Äntligen är mitt ullprojekt klart. Det blev en väska. Ska inte ta åt mig ära för designen för den hittade jag på cargabags.com. Blev så kär i väskan att jag gjorde mig en egen.
Väskan är gjode i ett helt stycke och i hopsatt med nitar med brickor.
Jag fick sitta länge & studera väskan på hemsidan innan jag klurat ut hur de hade gjort.
Ulltyget har jag tovat själv se lägre ner & ullen är som vanligt köpt på 100% ull. Eftersom hemtovat inte blir lika tjock & kompakt som industritovad ull har jag förstärkt hantagen med langetstygn för att de ska bli starkare.

2 kommentarer:

Maria sa...

Superläcker väska! Har en maskintovad gammal lammullströja i samma nyans ungefär, ska nog försöka göra något av den. Får se vad materialet räcker till... :)

Jes sa...

Roligt att du tyckte om den :)