söndag 8 januari 2012

Sommarkläder mitt i Vintern




Det va ett tag sen dessa shorts gjordes, men av någon anledning har jag glömt att blogga om dem.
Insperationen är surfarshorts och både jag och "k" blev jättenöjda med dessa :).
De är sydda i manchestertyg och ränderna på sidorna är vanlig färdig snedslå som jag använt, enkelt och lätt, precis som jag giller det :)
Men som vinter är i år så kanske det inte är så fel med sommar kläder i allefall:)

These shorts were made quite a while ago, but for some reason I have forgot to post them here on the blog. The Inspiration for these is the surfer style shorts and both "K" and I really liked them. The shorts are made in corduroy.
But since the winter here is not worthy to be called winter due to warm temperature and lack of snow, showing summer clothes here is mabe not that wrong:)

4 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Googla på "paperbeads DIY" så hitar du massor av klipp på youtube bland annat. En del verkar ha gjort det till en riktig konstform. Jag har klippt remsor på frihand för det gör mig inget om de är oregelbunda och olika i storlek. Sen har jag använt en grillpinne att snurra dom runt. Lackat med genomskinligt nagellack men det luktar rätt mkt :-( Decopagelack är nog bättre. Barnvänligt pyssel för de stötrre barnen men de kan nog hoppa över lackningen. Penna är bättre för barnen en en vass grillpinne....egen erfarenhet:-(

Thea sa...

Där har du verkligen lyckats!! Gud vilka fina brallor! Så snyggt med färgerna på revärerna.
Jag trodde nästan ni skulle resa utomlands när du bloggade om sommarbrallor mitt i vintern. :-)

Pernilla sa...

Super coola, snyggt med färg till!

Jes sa...

Klockarbarn; Tack ska kolla upp på youtube :)

Thea: Det hade jag oxå önskat :)