torsdag 4 februari 2010

Bakom mina solglasögon...../ Behind the glasses



Ännu ett sy allster från helgens syträff.

Detta allster är en tröja till K, har använt mitt "vanliga" mönster fast denna gången har jag ändrat halrigningen något, den är inte lika djup, utan jag har "snott" halsrigningen från ottobre creative tröj mönster. Tyget är ingen metervara utan ett linne i XL från Resteröds som jag köpt på fabriks försäljningen i julhelgen. Jag tyckte tyget va så coolt och det var halva priset, så då tyckte jag att jag kunde köpa ett linne enbart för att klippa sönder det :) Jag todde att jag skulle få ut en hel tröja men ack det gick inte, därför är armarna röda, men så här i efterhand så blev det nog bäst med helröda ärmar.


Mönster: Eget med lånad ottobre hals.
Tyg: Linne från Resteröds.
Storlek: 104.
Kommentar:Jag måste säga att jag blev hel nöjd med denna tröja, tycker tyget är så super coot!!!

This Shirt for K was also produced during the sewing weekend :) and I have used my usual shirt-pattern, but I have modified the neck and made it les "deep", I borrowed the neck from ottobre creative pattern. The fabric is a tank top size XL from Resteröds there outlet store. The fabric was so cool that I could not resist is :)
I thought that I would get a full shirt out of it, but there was not enough fabric for the arms, so I used red fabric for the arms, and I really like the result :)

Pattern: my own this time with an Ottobre neck.
Fabric: Tank top from Resteröds.
Size: 104.
Comment: I love this shirt, the fabric is so cool!!!!!

16 kommentarer:

willow and moo sa...

Jes, I really like the top and the red sleeves.

MinaMirakel sa...

Kanonfin!/Åsa

OttoPippi sa...

Håller med! Det var tur att inte tyget räckte! Blev jättebra med de röda armarna!

Så mysigt det låter med syhelger......

Fangoria sa...

Ja tyget är jätteläckert, tröjan blev så snygg!

Jonglören sa...

Vad kul det verkar vara att köpa något plagg och sen "göra om". Ska nog gå till Emaus och köpa på mig lite 10-kronorsplagg. Roligt när man blir inspirerad av andra.

Steffi sa...

Really beautiful shirt!I love the fabric also!

Benglan sa...

Riktigt supercool tröja! :)

Hello sa...

Verkligen supersnygg! Och det var nog tur att det inte räckte till mer! Det blev sååå snyggt med röda ärmar! Dessutom slipper du solkiga vita ärmändar eller armbågar...

Y sa...

wow vilket tyg!!

Anki sa...

Wow vilket läckert tyg! Jättesnyggt med röda ärmar till.

LillaBarn sa...

Vilket härlig tyg, och jag tyckte det bröt av snyggt med de röda ärmarna. Och setet i inlägget nedan är helt otroligt fint, tänk vad mycket fina tyger ni har där borta/där hemma. (Sverige kommer alltid vara "där hemma" för mig, på samma gång som det är "där borta"...) Och grattis på parveln i magen, vad härligt. Åh, vad jag vill ha en liten men det blir nog inga fler här... Men det skulle vara alldeles underbart att få ha bebismage igen. Och en liten skrutt att snusa på, och sitta uppe och amma när alla andra sover. Hoppas allt går bra, men det torde det ju efter allt...!!

JuMel sa...

Super fin tröja! Vilket häftigt tyg och det blev så snyggt med röda ärmar!

florin design sa...

Jätte snyggg tröja! Tycker oxå det blev kanon med röda armar.

Grattis till bebis i magen oxå!!!!

Åsa Tidqvist sa...

så COOLT tyg! verkligen så coolt!

KRUMELEJ sa...

Så häftigt! Gillar tyget jättemycket.

exklusivvardag sa...

Säger hej när jag kikar förbi :-) trevlig helg!