torsdag 29 oktober 2009

In the jungle the mighty jungle the lion sleep tonight




Ja då kommer ännu en pyjamas,denna gång sydd i JNYdesign underbara djungeltyg (interlocken), dock ville jag inte ha både byxa och tröja i samma tyg. Därför föll byxtyget på ett grönrandigt singel jersey som kommer från myllymuksut, de två gröna färgerna i tyget stämde väldigt bra överens med de två gröna färgerna i djungelltyget.

Mönster: Tröja: eget, byxa Ottobre.
Tyg: JNYdesign, Myllymuksut
Kommentar: Denna kombination gillade jag verkligen :)

Again a pajamas to K, and made in JNYdesigns fantastic jungle fabric (interlock). I did not want both pieces to be in the same fabric so the pants were made in a green strip single jersey that had almost the same green colors that the jungle fabric.

Fabric: Shirt: JNYdesign, Pants: myllymuksut
Pattern: Shirt: my own, pants: Ottobre
Comment: I really like this combination.

21 kommentarer:

Aleni sa...

Helt underbar pyjamas me like...

Benglan sa...

Mkt fint du gör! Har lagt till dig till min länklista. Hoppas det är OK!

Maria sa...

Härliga färger, en verkligen lyckad kombination tycker jag också :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Jättefin pyjamas. Tyckte också att det passade väldigt bra med de randiga byxorna till den tröjan. :)

willow and moo sa...

Jes, those pyjamas are divine! I love the colours.

Those JNYdesign knits are gorgeous. I think at some point, I am going to have to buy some even if the shipping to Australia is expensive!

Anonym sa...

japp fin kombination :)

Y sa...

jättesnyggt tillsammans!

Mimmi sa...

Underbart!

Det randiga tyget vill jag också ha ;-)

sabina sa...

du gör så mycket fint! måste nog också beställa djungeltyget.

Retro Elephant sa...

Kanonsnyggt!

//Lina

Thea sa...

Very nice!
Gillar verkligen det dandiga mot det mönstrade. Önskar jag också hade haft lite sånt randigt tyg i min ägo! :-)

Nobelle sa...

Väldigt fint! Gillar kombinationen med rött och grönt!

MinaMirakel sa...

Tjusigt./Åsa

MinaMirakel sa...

Tjusigt./Åsa

Beata sa...

En riktig snyggpyjamas!

Gekko sa...

Härlig! De två tygerna var dunder tillsammans! Lyxpyjamas!

Vindling sa...

Superhärlig pyjamas. Håller själv just på att sy en tröja i djungelinterlocken, den är ju bara så underbar!

Anonym sa...

Snygg! Jag försöker hämta inspiration. Dottern är i skriande behov av nya pyjamasar.

Ett Tu Tre sa...

Vilken härlig pyjamas - en sån skulle manju ha själv!

Tezzan sa...

Vilken underbar pyjamas! Syr du upp på beställning?

Jes sa...

Tezzan: javist!!!
maila mig på: manmademm@gmail.com