onsdag 19 mars 2008

Mina nya info lappar!



Så här ser mina nya info lappar som numera kommer sitta med på allt som jag producerar. Även vad tyget består av kommer stå med.

Även jag har investerat i info lappar att sätta på allt jag producerar, så här ser de ut . Igentligen är det visitkort, köpta från vistaprint. På ettiketten på baksidan av lappen skriver jag info om plagget, dvs. namn, pris, tvättråd och vad tyget innehåller. Fick ideen om klister ettiketten från Svedin, såga att hon hade såna fina ettiketter på baksidan av sina lappar och fråga hur hon fick till dem. Det är en liten skrivare från Dymo. Till min glädje upptäkte jag att vi har en sån på jobbet, så jag har köpt en egen ettikettrulle så jag kan skriva ut mina lappar där. Skrivaren är en laserskrivare.

Som ni märker så är det min "gamla" logga dvs den med små bokstäver. Jag hade inte ögonen med mig riktigt när jag beställde. Gjorde kort både med den "gamla" ocg den ny (strora bokstäver). men den med stora bokstäver fick inte riktigt plats den första klamran kom inte med på kortet. Jag försökte de mesta som att förminska bilden och annat. så när jag skulle välja vilken verson jag skulle ta såg bara att det va denna som såg bäst ut och upptäkte när de kom att det blev den med små bokstäver. Lite okonsikvent kanske men nu har jag 500st så nu blir det så :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Ser riktigt proffsigt ut. Måste erkänna att jag faktiskt nästan tycker att det var snyggare med de små bokstäverna i loggan. Förstår att det blev lite jobbigt att ha olika bara =)

Thea sa...

Jättesnygga! Ser så himla proffsigt ut.
En sån etikettskrivare har jag dreglat efter, men har inte tillgång till någon och jag tyckte det kändes lite onödigt att köpa en bara för detta. Men var hittar du symbolerna?

Jes sa...

Tack:)

Emma. Jag gillar oxå loggan med små bokstäver men på namnlapparna blev det bäst med stora.

The:Ja ville oxå köpa en men tyckte att det ändå va en lite onödig utgift, så jag blev så glad när jag såg att vi har en på jobbet :) och efter som jag köpt egna lappar så använder jag den med gott samvete. Tvätt symbolerna kopierade jag från mina namnband´s sida.

Thea sa...

Tack!

malin sa...

Snygga! Jag ska göra om mina visitkort nästa gång jag beställer, men dom jag har räcker nog ett bra tag till :)

Anki på sytt/vurm sa...

hm, smart!
Det ser verkligen proffsigt ut

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Smart! /Karolina

Kaja sa...

Jättefina! Jag gjorde mina själv. Visitkortsdokumentet i word, snyggt papper och så en bra skärapparat så är man hemma. Tyvärr så tänkte jag inte så långt som till tvättsymboler och hemsida, så det är dags att göra en ny omgång snart. Tack för tips!

//Kaja

Unknown sa...

snyggt!!!

Jes sa...

Tack va roligt att ni gillar dem, jag blev riktigt nöjd, gillar loggan i små bokstäver. Det är dags för mig att beställa mer namnlappar mina förra 50 har ju gåt åt som smör i solsken jag fattar inte!!! Kanske ska beställa med små bokstäver oxå, mins att jag inte blev kunde få rätt stil bara. Vi får se.

Anonym sa...

Smart att skicka efter de som visitkort, jag har skrivit ut mina på hårt papper på skrivaren och klippt, men det blev en hel det klippande och fixade. Din idé var mycket smartare.

LinSar sa...

Kul med info lappar på kläderna.Kommer ju se jätteproffsigt ut.Snygga va dom.