fredag 8 februari 2008

Flera väskor





Här kommer lite fler bilder på mina prototypväskor. Tyvärr blev det lite missförstånd mellan mig och kunden hon ville ha "Dagisväskan" mer rektangulär så jag gjore den längre när jag igentligen borde ha gjort den lite smalare. den rundare väskan ska ha längre handtag så man kan bära den över axeln dvs väskan hanbar under ärmhålan. Väskorna går åt ändå, så nu är det bara att göra fler.

Matrial: Tygerna till båda väskorna är scondhand. Den runda har ett foder av vit lakansväv den gröna är samma tyg utan som innan.

Metod: Ihopsydd med overlock, kantband sytt med raksöm.

Mönster: Dagisväskan modefierat Knåpmodern, den runda inpirerad från malinutten.

Kommentar: Roligt att fixa & trixa med mönstren.

1 kommentar:

BONGI sa...

Jättefina väskor!! Dagisväskan verkar som ett kul projekt som jag måste testa snart!