måndag 18 februari 2013

Striped Renfrew



Här kommer lite mera kläder till undertecknad, en tröja sydd efter Sew aholic mönstret Renfrew. En lättsydd och snygg modell. Detta är test tröjan och den passade bra, det enda jag inte är riktigt nöjd med är halsen, jag skulle ha klippt ut kanten lite kortare, men det får bli till nästa tröja, jag tror inte jag kommer ta mig tid att spräta bort den och göra om, så mycket stör den inte. Jag valde en storlek som satt lite löst, doch har ju dessa mönster 1,5 cm sömnsmån inräknat så man kan ju minska på den för att få den mer tight om man vill.

Here is a sweater mad from Sew aholic pattern Renfrew. Very easy to sew and a very nice model for a sweater. I think it fits me well (not me on the picture it is my "fitting-doll") though I have to make the neck-piece a bit shorter next time. I made it to be a bit loose-fit. Whats bugs me a bit it that the pattern is including a 1,5cm seam allowance, when you need only 0,5cm.

Mönster/pattern: Sew aholic pattern Renfrew
Tyg/Fabric: Hilco frome my Local store
Kommentar/Comment: I like it, next time I will make it more tight-fit.

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Grymt snygg!!

Thea sa...

Wow, verkligen snygg. Helt i min smak! Vilken storlek? Eller skrev du kanske det??